Plaza

Keskustelu

Kirjaudu Plazalle (Ei tunnuksia? Rekisteröidy tästä)

Red Bull Lentopäivä

Red Bull Lentopäivä

Red Bull Lentopäivän tiimien haku nyt käynnissä!

Unelma lentämisestä: maailmalla jo vuodesta 1992 alkaen kisattu Red Bull Lentopäivä saapuu vihdoin Suomeen 24.8.2008. Tapahtumassa 50 hakemusten perusteella mukaan valittua tiimiä kisaavat itse suunnittelemillaan ja rakentamillaan lentolaitteilla. Tiimien suorituksessa arvostellaan lennon pituus, lentolaitteen sekä itse suorituksen luovuus sekä tiimin showhenki. Hakuaika Red Bull Lentopäivään on alkanut ja päättyy 2.6.2008.

Luovia, kekseliäitä ja hauskoja lentolaitteita liitää elokuussa veden yllä Helsingissä. Tiimien tavoitteena on itse rakentamien moottorittomien lentolaitteiden kanssa kiihdyttää kuusi metriä korkeaa lähtöramppia pitkin ja lentää mahdollisimman pitkälle veden yllä. Red Bull Lentopäivä -liidon maailmanennätys on tehty vuonna 2000 ja se oli 59 metriä. Lennon pituuden lisäksi tuomaristo arvostelee myös rakennetun lentolaitteen luovuutta sekä tiimin showhenkeä.

Red Bull Lentopäivä (Flugtag) on Red Bullin kehittämä tapahtumakonsepti. Ensimmäinen Red Bull Lentopäivä järjestettiin Itävallassa vuonna 1992. Lennokas tapahtuma on levinnyt ympäri maailmaa jo yli 70 kaupunkiin mm. Roomaan, Vancouveriin, Dubaihin, Sao Pauloon, Ateenaan, Sydneyhin jne. Parhaimmillaan tapahtumaa on seurannut paikan päällä jopa 250 000 katsojaa.

Red Bull Lentopäivä on avoin ja ilmainen tapahtuma kaikille innokkaille ja luoville ideanikkareille, joilla on halu valloittaa taivas omalla tavallaan showhengen siivittämänä.

www.redbulllentopaiva.fi

Voi hitsin hitsi

Kyllä oli kertakaikkiaan hieno tapahtuma Helsingin Hagiksessa. Olin mukana tuuppaamassa laitetta lentoon. Järjestelyt tökkivät hieman, mutta se varmasti kasvattaa ens kertaa varten!

video

Joo, oli tosi mukava näky kun se yksi kone hajosi :P

Olin videolla

Ja näytin vähän tyhmältä, mutta ensvuonna uudestaan!!!

Keskusteluja aiheesta
Uusi energiajuoma Energy Drink>>Energy (21.11.2008, Muropaketti)
Kannattaa seurata piilomenoja (09.10.2008, Ellit, koti)

Takaisin ylös